Integritetspolicy för användare
SYFTET MED DETTA INTEGRITETSMEDDELANDE
I detta integritetsmeddelande förklarar vi hur vi samlar in och använder dina personuppgifter när du använder våra onlinetjänster.
Den personuppgiftsansvarige för dina personuppgifter vid användning av varumärket 888 är 888 Sweden Ltd som licensieras av Spelinspektionen.
888 Sweden Ltd ingår i Evoke PLC-koncernen.
I detta integritetsmeddelande benämns 888 Sweden Ltd och våra varumärken 888 Casino, 888 Poker och 888 Sport gemensamt som ”vi”, ”oss” samt ”vår”, ”vårt” och ”våra”.
Detta integritetsmeddelande är länkat till våra allmänna villkor. Du bör läsa och se till att du har förstått båda dokumenten. Vi uppdaterar detta integritetsmeddelande om och när våra processer förändras.
Kategorier av personuppgifter
Vi samlar in följande uppgifter när du registrerar ett kontot hos oss:
- Användarnamn och kontonummer.
- Namn.
- Titel för tilltal.
- Kön.
- Födelsedatum.
- Telefonnummer.
- Hemadress.
- Geolokalisering.
- Svar på säkerhetsfrågor.
- Dina preferenser i fråga om reklam och marknadsföring.
- E-postadress.
Du måste lämna ut dessa uppgifter för att kunna registrera och hålla ett konto hos oss.
Vi samlar in följande information när du använder våra produkter:
- Betting- och spelaktiviteter.
- Kontakter med kundtjänst.
- I de fall när chattrum används behandlar vi den information du lämnar ut i sådana forum.
- Telefonsamtal.
- Revisions- och granskningsloggar som rör ditt konto.
- Betalningsmetoder.
- Svar på marknadsundersökningar.
Vi samlar in en del eller all denna information för att uppfylla lagstadgade skyldigheter i förekommande fall, upptäcka bedrägerier eller för andra legitima intressen:
- Uppgifter som krävs för att slutföra kundkännedomskontroller.
- Information om ursprunget för dina medel.
- Information om säkrare spelande, inklusive (men inte begränsat till) beteende, självexkludering, operatörsexkludering, insättningsgränser och produktblockeringar.
- Information om dina insättningar och uttag.
- Information som krävs för att efterleva våra skyldigheter i fråga om säkrare spelande och bekämpning av penningtvätt.
- Dokument som styrker ursprunget till dina medel.
- Finansiell information.
- Information som erhålls från kreditupplysningsföretag som inte påverkar din kreditvärdighet.
- Information från sociala medier.
- Enhetsinformation och annan teknisk information, som ip-adresser, som kommuniceras via internet till våra tjänster.
- Information som samlas in offentligt tillgängliga källor.
- Information från andra varumärken inom koncernen.
- Information som samlas in från tredje parter, t.ex. för överkomlighetslösningar och id-verifiering, spelintegritet och medlingsorganisationer eller släkt och vänner i de fall där de kontaktar oss.
Det är ditt ansvar att informera oss när uppgifter ändras så att vi kan hålla våra register uppdaterade och korrekta. Vissa av ovannämnda uppgifter erhålls genom tredjepartsorganisationer som tillhandahåller tjänster till företaget. För att ta reda på ursprunget till de uppgifter som vi behandlar, kontakta oss med hjälp av informationen nedan.
Behandling av personuppgifter:
I allmänhet behandlar vi personuppgifter för att kunna tillhandahålla vår produkt, genomföra marknadsföringskampanjer och uppfylla våra lagstadgade och tillsynsmässiga skyldigheter. För vidare information om hur vi använder personuppgifter, se tabellen nedan.
Syfte | Lagstadgad grund |
---|---|
För att lägga upp och använda ditt konto hos oss, inklusive påfyllning av medel, läggande av spel och spelande av spel. | Nödvändigt för utförande av avtal. |
För tillhandahållandet av våra betting- och spelprodukter och -tjänster. | Nödvändigt för utförande av avtal. |
Övervakning av insättnings-, utläggs- eller förlustgränser eller andra typer av gränser som vi erbjuder. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Tillhandahållande av kundsupport. | Nödvändigt för utförande av avtal. |
Sammanlänkning av flera konton för kundkännedomsändamål, riskgradering samt bekämpning av penningtvätt och bedrägerier. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Kontroll att lämnade uppgifter stämmer. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Genomförande av kontroller för bekämpning av penningtvätt. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Genomförande av kundkännedoms- och identitetskontroller. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Genomförande av bedrägerikontroller. | Legitimt intresse att skydda företaget mot bedrägeriaktivitet. |
Övervakning av tecken för riskbeteenden förknippade med spelrelaterade skador och vidtagande av nödvändiga åtgärder för att förhindra skada. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Genomförande av finansiella riskkontroller, inklusive överkomlighetsbedömningar. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Övervakning av aktivitet för att upptäcka och förhindra ekonomiska brott och bedrägerier. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Utlämnande av uppgifter till myndigheter, t.ex. rättsväsende eller tillsynsmyndigheter. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Övervakning av betting- och spelmönster för att identifiera potentiella problem förknippade med säkrare spelande. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
För sammanställning och analys av rapporter om användningen av våra produkter och tjänster. | Legitimt intresse av att se till att våra produkter och tjänster tillhandahålls till en hög standard. |
För kontakter med kunder i undersökningssyfte så att vi kan få en bättre inblick i våra tjänster och hur kunderna uppfattar dem. | Legitimt intresse av att förstå våra kunder och samla in deras synpunkter. |
Användning av sammanställd statistisk om spelaktivitet för att hantera vår risk. | Legitimt intresse för driften av vår betting- och spelverksamhet. |
Information till kunderna om vilka tjänster vi tillhandahåller, inklusive ändringar av tjänsterna, användarvillkoren och detta integritetsmeddelande. | Nödvändigt för uppfyllande av avtal eller legitimt intresse av att meddela viktigt information om tjänster eller nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. Tillämplig lagstadgad grund är beroende av utskickets art. |
Användning av personuppgifter för att tillhandahålla en anpassad användarupplevelse av tjänsterna så att vi kan erbjuda spelarna en bättre tjänst. | Legitimt intresse att tillhandahålla relevant innehåll till kunder. |
Analys av kunders uppgifter för att skapa en profil som ger oss en bättre inblick i deras preferenser och gör det lättare att avgöra vilka produkter och erbjudanden som lämpar sig bäst för olika grupper av kunder. | Legitimt intresse att förstå våra kunder och marknadsföra relevant material. |
När du laddar ner vår mobilapp kan du välja huruvida du ska få meddelanden eller ej. | Samtycke. Preferenser kan ställas in på den enhet som används. |
Förebyggande eller upptäckt av kriminella handlingar. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Utskick av marknadsföringsmeddelanden om kampanjer, produkter eller tjänster som kan vara av intresse. | Samtycke Du kan uppdatera marknadsföringspreferenserna och även tacka nej till sådana utskick när som helst. Vi infogar också avregistreringsfunktioner i utskicken som du kan använda för att tacka nej till framtida marknadsföringsutskick. Det kan ta upp till 28 dagar innan avregistreringen träder i kraft. Om du tackar nej till marknadsföringsutskick från ett varumärke påverkar detta inte inställningar för övriga varumärken i koncernen. |
Användning av personuppgifter för genomförande av betalda annonskampanjer i sociala medier. Sociala medieföretag tillhandahåller en tjänst där organisationer kan dela hashad kundinformation för att matcha den med personuppgifter som de förfogar över för att visa annonser för folk på dessa plattformar och vi använder oss denna tjänster. Du kan ställa in delningsinställningarna för sociala medier i kontoinställningarna eller genom att kontakta kundtjänst. Se även integritetsmeddelandena på de sociala medieplattformar som du använder för vidare information om deras annonstjänster. | Legitimt intresse att marknadsföra våra varumärken på sociala medieplattformar. |
Insamling och analys av uppgifter som samlas in med hjälp av cookies och liknande teknologier. Se även vår cookiepolicy. | Samtycke Du kan återkalla ditt samtycke i inställningarna på din enhet och i webbläsaren. |
Behandling av resultat a aktiviteter för säkrare spelande, t.ex. självexkludering, insättningsgränser och spelpauser samt delning denna information med andra företag inom koncernen. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Bonusprogram | Nödvändigt för utförande av avtal. |
Genomförande och inspelning av samt lyssning på telefonsamtal. | Legitimit intresse att tillhandahålla telefonkontakt. |
Visning av maskade användarnamn på poängtabeller för spel. | Legitimt intresse av att visa poängtabeller för spel. |
Behandling av hälsodata som tillhandahållits i samband med kontakter som rör ansvarsfullt spelande. | Nödvändigt för uppfyllande av lagstadgade skyldigheter. |
Användning av kunddata för testning av nya produktfunktioner och verktygsuppsättningar. | Legitimt intresse att testa nya produkter och verktygsuppsättningar. |
Användning av personuppgifter för testning och utveckling av nya processer och system. | Legitimt intresse av att optimera system- och processprestanda. |
Hantering av åtkomst till våra produkter. | Legitimt intresse att se till att vederbörlig affärstrafik når vår webbplats. |
När du lämnar information till oss om eventuella hälsoproblem som rör dig själv eller tredje part behandlar vi den med ditt samtycke när det ligger i ditt eller den tredje partens väsentliga intresse eller på grund av avsevärt allmänintresse.
I de fall där vi behandlar personuppgifter med legitimt intresse som lagstadgad grund kan du begära ytterligare information som rör vår användning av denna grund, inklusive information om avvägningstestet genom att kontakta oss med hjälp av uppgifterna i detta integritetsmeddelande.
Kategorier av mottagare av personuppgifter:
- Reklambyråer
- Företag som undersöker potentiella bedrägerier
- Sociala medieföretag
- Tillsynsmyndigheter, ombudsmän, externa organ som handlägger klagomål
- Företag inom Evoke PLC-koncernen
- Kreditupplysningsföretag
- Spelleverantörer
- Leverantörer av betalningsförmedlingstjänster
- Offentliga register
- Myndigheter (där de begär information)
- Organ inom rättsväsendet
- Företag som utför beteendeanalys
- Tjänster för skydd av utsatta konsumenter
- Inkassoföretaget
- Organisationer för integritet i sportbetting
Vi redovisar anonymiserade uppgifter (t.ex. sammanställd statistik) om användare av våra tjänster för att beskriva försäljning, kunder, trafikmönster och annan information för presumptiva partner, annonsörer, investerare och välrenommerade tredje parter samt för andra lagenliga syften. Denna statistik innehåller dock inga personuppgifter.
Överföring av personuppgifter utomlands:
Vi överför personuppgifter till organisationer baserade i eller utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) som ett led i leveransen av våra tjänster och gör det i enlighet med ovan angivna syften.
När personuppgifter överförs utanför EES-området till ett land utan något beslut om adekvat skyddsnivå använder vi standardavtalsklausuler eller andra godkända metoder för att garantera ett personuppgiftsskydd på den nivå som krävs EES-området. Dessa skydd kan göras tillgängliga på begäran.
Skyddande av personuppgifter:
- Tekniska säkerhetsåtgärder. Vi har infört säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter.
- Konsekvensbedömning av dataskydd. Vi utför konsekvensbedömningar av dataskyddet när det är nödvändigt för att identifiera och mildra integritetsrisker förknippade med de ovan beskrivna databehandlingsaktiviteterna. Detta hjälper till att borga för skyddet av och säkerheten för personuppgifterna i enlighet med dataskyddsförordningar.
- Branschriktlinjer: När så är lämpligt följer vi tillämpliga branschspecifika riktlinjer för att upprätthålla standarden på dataskyddet. Dessa uppförandekoder kan föreskriva ytterligare skyddsmekanismer för att skydda personuppgifter.
- Inbyggt dataskydd och dataskydd som standard. Vi integrerar principerna för inbyggt dataskydd och dataskydd som standard i våra databehandlingsrutiner. Det innebär att vi prioriterar dataskydd i hela livscykeln i vår datahantering, från kontoskapande till kontostängning och andra aspekter för att se till att personuppgifter skyddas på ett konsekvent sätt.
- Bedömningar av legitimt intresse. I de all när vi behandlar personuppgifter med legitimt intresse som lagstadgad grund väger vi våra intressen mot dina. Du kan ta reda på mer information om våra avvägningstester genom att kontakta oss med hjälp av uppgifterna i det här meddelandet.
Dina rättigheter:
Rätt till information. | Du äger rätt att bli informerad om hur vi använder dina personuppgifter. De personuppgifter som vi behandlar beskrivs i det här meddelandet. |
Rätt till åtkomst. | Du äger rätt att be oss om en kopia av de personuppgifter om dig som vi förfogar över. |
Rätt till korrigering. | Du äger rätt att be oss att korrigera personuppgifter som du anser vara felaktiga eller ofullständiga. |
Rätt till radering. | Du äger rätt att be oss radera dina personuppgifter under vissa omständigheter. |
Rätt till begränsning av behandling. | Du äger rätt att be oss begränsa behandlingen av dina personuppgifter under vissa omständigheter. |
Rätt att resa invändningar mot behandlingen. | Du äger rätt att resa invändningar mot vår behandling av dina personuppgifter under vissa omständigheter. |
Rätt till dataportabilitet. | Du äger rätt att be att vi överför personuppgifter som du har lämnat ut till oss till en annan organisation, eller till dig, under vissa omständigheter. |
Rätt att återkalla samtycke. | I de fall där vår behandling av personuppgifter baseras på ditt samtycke äger du rätt att när som helst återkalla ditt samtycke, till exempel om du har samtyckt till marknadsföringsuttryck. |
Rätt att lämna in klagomål till ett övervakningsorgan: | Du äger rätt att lämna in klagomål till ett övervakningsorgan. |
Rätt att inte uteslutande bli föremål för automatiserat beslutsfattande och profilering som ger upphov till rättsliga eller likartade avsevärda effekter. | Du äger rätt att inte uteslutande bli föremål för automatiserat beslutsfattande och profilering som ger upphov till rättsliga eller likartade avsevärda effekter samt en förklaring av logik som ligger till grund för dessa automatiserade beslut. Du kan via kundtjänst begära att en person ser över uteslutande automatiserade beslut ger upphov till rättsliga eller liknande effekter. |
Registrerades rättigheter hålls i allmänhet i hävda, men de är dock inte alltid absolut och kan vara föremål för begränsningar eller undantag under specifika omständigheter. Exempelvis kan dataskyddsförordningar innehålla undantag från full efterlevnad av ovan angivna rättigheter.
Arkivering av personuppgifter.
Vi arkiverar endast personuppgifter så länge som nödvändigt att uppfylla de syften som vi samlade in dem för, inklusive i syfte att tillgodose lagstadgade, redovisningsmässiga eller rapporteringsmässiga krav som åligger oss som företag. Den allmänna arkiveringsperioden för kunddata anges nedan. Vi förbehåller oss dock rätten att arkivera data längre den föreskrivna perioden för vårt företags behov eller för att uppfylla våra lagstadgade och tillsynsmässiga skyldigheter.
Arkiveringsperioden börjar på datumet för kontostängningen eller långvarig kontoinaktivitet, t.ex. senaste inloggningsdatum.
Kundens plats | Lagringsperiod (år) |
---|---|
Sverige | 5 |
Övriga världen | 6 |
Det finns omständigheter där lagstadgade, tillsynsmässiga eller affärsmässiga orsaker innebär att vi måste arkivera personuppgifter under längre tid. Dessa omständigheter kan omfatta (men är inte begränsade till):
- Om kontot är föremål för självexkludering eller liknande åtgärder förknippade med säkrare spelande
- Om kontot är föremål för granskning av team för bekämpning av penningtvätt eller bedrägeri
- Om kontot är föremål för restriktioner på grund av betting- och spelrestriktioner som införts av vårt handelsteam
- Om kontot har status för nekad tjänst
Kontakta oss:
- Du kan kontakt vårt dataskyddsombud med förfrågningar via e-post på DPO@888holdings.com.
- Om du önskar utöva dina rättigheter behöver du inte kontakta dataskyddsombudet direkt, utan kan vända dig med din förfrågan till kundtjänst. De kan också hjälpa dig.